Je winkelwagen is momenteel leeg!
Positioneren: creëer je eigen niche
Niet weten (of niet scherp hebben) wie je bent als merk, zorgt voor eindeloos wikken, wegen en vertragen.
Zonder heldere positionering twijfel je over elk groot besluit. Teams blijven hangen in discussies, de richting wisselt continu en risico’s lijken te groot om te nemen.
Een sterke brand strategie zit bóven je business strategie. Het is geen marketinglaag. Het is een nieuw denkkader voor je hele organisatie. Een filter voor beslissingen. Een structuur die richting geeft in chaos.
Door je merkstrategie bovenop de bedrijfsstrategie te plaatsen, verandert het merk van een marketinginstrument in een organiserend principe van het bedrijf.Een sterke brand strategie zit bóven je business strategie. Het is geen
marketinglaag. Het is een nieuw denkkader voor je hele organisatie. Het geeft nieuwe betekenis.
Het beantwoordt die ene vraag die alles eenvoudiger maakt:
Wie zijn we – en wat zijn we hier eigenlijk aan het doen?
Zodra dat antwoord helder is, verschuift er iets. Niet alles wordt ineens makkelijk. Maar wel duidelijk omdat je weet waar je voor staat.
Deze aanpak zorgt ervoor dat elke bedrijfsbeslissing de merkbelofte ondersteunt, waardoor een opwaartse spiraal van eigenheid en groei op lange termijn ontstaat.
Want als je weet wie je bent, durf je keuzes te maken die ertoe doen.
Lees ook: What business are you in?