๐’๐ญ๐ซ๐š๐ญ๐ž๐ ๐ข๐ž ๐š๐ฅ๐ฌ ๐ž๐ž๐ง ๐ง๐ข๐ž๐ฎ๐ฐ๐ž ๐ค๐ข๐ฃ๐ค ๐จ๐ฉ ๐ฅ๐ž๐ข๐๐ž๐ซ๐ฌ๐œ๐ก๐š๐ฉ, ๐ž๐ž๐ง ๐ง๐ข๐ž๐ฎ๐ฐ๐ž ๐ก๐ž๐Ÿ๐›๐จ๐จ๐ฆ ๐จ๐ฆ ๐๐ž ๐ฐ๐š๐š๐ซ๐๐ž ๐ฏ๐š๐ง ๐จ๐ซ๐ ๐š๐ง๐ข๐ฌ๐š๐ญ๐ข๐ž๐ฌ ๐ญ๐ž ๐ฏ๐ž๐ซ๐ก๐จ๐ ๐ž๐ง.

Oh, dat zou ik zeggen, nietwaar? Ik werk al ruim 15 jaar als creatief strateeg en help de blik van organisaties te verruimen door dilemmaโ€™s te doorbreken en nieuwe denkroutes te verkennen. En sla hiermee een brug tussen organisaties in transformatie, systeemdenken en merken & storytelling.

Neem het niet van mij aan. Het is een ontwikkeling dat ook door de media wordt opgepakt, in diverse vormen. Zoals https://lnkd.in/eWbKapB8 of in dit artikel over de toekomst van fashion merken mede gebaseerd op een rapport van McKinsey. https://lnkd.in/eGVHQuPw of hier https://lnkd.in/eE6uZDy7

โ€œIn 2024 zal het echter niet gaan om het genereren van steeds meer content of het voortdurend vernieuwen van merkidentiteiten. Nu moet de focus liggen op “minder is meer”, met zorgvuldig opgebouwde storytelling die de duidelijke, coherente persoonlijkheid van een merk versterkt, op alle lagen in de organisatie. Patagonia is daar het bewijs van.โ€

De behoefte aan strategie is sterker dan ooit. De toepassing van strategie, als een nieuwe kijk op leiderschap of als een nieuwe hefboom om de waarde van organisaties te verhogen, is breder dan ooit.

En als je goed om je heen kijkt, zie je signalen.

– Onafhankelijke mensen die samenwerken om complexe problemen op te lossen en systeemverandering te bewerkstelligen. Je ziet het steeds meer om je heen gebeuren. Strategen kunnen goed schakelen tussen verschillende soorten denkwijzen, of dat nu voor duurzaamheid of andere actuele kwesties zijn.

– Nieuwe vormen waar robuust denken en creatief denken met elkaar worden verweven โ€“ gedreven door open-mindedness, creativiteit en nieuwsgierigheid.

–  Het beste werk komt altijd van denkers die elkaar aanvullen en samenwerken. Maar vandaag de dag kunnen sommige van die denkers ook kunstmatig zijn.

Er ontstaat een meer holistische kijk op de rol van (merk)strategie. Zodat die denkwijze niet alleen eigendom is van de marketingafdeling maar is ingebed is in de gehele organisatie. Iedereen kan op die manier de missie van het bedrijf uitdragen en waarde toevoegen.

Mooie tijden!